Raadselachtige gele vlekjes op tuinmeubilair, waardoor worden deze veroorzaakt?

Voor het eerst in ruim dertig jaar worden we geconfronteerd met raadselachtige gele vlekjes met een doorsnee van circa 1/2 - 1 cm op ons witte tuinmeubilair. Er staan in de naaste omgeving eiken maar geen beuken of berken. Het zijn ook geen uitwerpselen van vleermuizen. De wind lijkt ook geen rol te spelen want deze tamelijk hardnekkige vlekjes ontstaan de gehele dag. Soms zit er een bruine punt in. Wie weet waar deze vandaan komen?

Picture for question
2 weken geleden
Z512099
2 weken geleden
Mogelijk spetters van een vogel met diarree…

Geef als eerste antwoord